„2013 őszén bemutatott új Volvo-t volt szerencsém két héten keresztül használni.
Cégünk részére biztosított teszt autó arany metál színű volt, a 460 lovas változat.
Első pillanatban szembetűnő volt, hogy milyen alacsony a felépítése.
Látványnak jó, de már az első rakodásnál beigazolódott, hogy az ilyen személygépkocsit megszégyenítő has magasság árát vagy a sofőr, vagy a cég állja a 20 cm-es gödrök közötti szűk jobbra hátra tolatás közben le-lekoppanó burkolatidomok cseréje vagy barkácsolása formájában.
Szerencsére van automatikus szintező, menet közbeni állítási lehetőséggel, aminek itt egyből nagy hasznát vettem, tökéletesen működött. Csak megfeledkezni nem szabad róla.
A keret nélküli tükrök kiváló látást biztosítanak, és nem utolsó sorban takarítani is könnyű őket.
Belső kialakítás: kapcsolók, kezelők mind kézre esnek. Egy nap használat után úgy érzed, mintha hónapok óta használnád. Sofőrbarát, átlátható, praktikus.
Kényelem szempontjából kiváló, kormány-ülés tökéletesen állítgatható, a vékony A oszlopnak köszönhetően pedig nagyon jó a kilátás. Pakolásra rengeteg tároló hely van, egy személynek nem okoz gondot a személyes holmi tárolása, még három hétre sem. Négy kezes járatnál már ügyeskedni kell, de egy kis leleményességgel ez is megoldható. A hűtőláda elég nagy, külön fagyasztó résszel, a hőmérséklet digitálisan állítható. Állófűtés szintén digitális, két helyen befúvóval.
Belső kialakítása kevésbé emlékeztet egy kamionra, inkább személyautóra, és ez már az anyaghasználaton is érződik. A kormánykerékre került minden fontos gomb, amelyekkel a tempomat és az azt kiegészítő berendezések irányíthatók, csakúgy, mint a fedélzeti számítógép menürendszerének kezelő gombjai. A kormánykerékről vezérelhető a hifi és a telefon kihangosító is. Blackberry-met elsőre felismerte, a hangszóró tisztán érthető. A rádióról csak annyit, hogy menet közben könnyen kezelhető, a hangfalak szépen szólnak, nincs dobozhang.
A fedélzeti számítógépről nagyon sok információ lekérhető a szokásos olyan adatokon túl, mint átlagfogyasztás, megtett távolság stb… Nagyon hasznos, hogy a tachográf (menetíró készülék) adatai is lekérhetőek és nem csak a napi vezetési időt, hanem a heti és két heti adatokat is láthatja a gépjármű vezető.
A Volvo egyébként személyautósan csendes, könnyed és kifinomult. A váltó nagyon precízen vált és gyorsan teszi a dolgát.
Egyedül talán emelkedőn válthatna kicsit előbb vissza. Motorerő vonatkozásában nem éreztem különbséget a 480-as Renault Magnumhoz képest, de nem is 24 tonna súllyal járunk általában, nálunk nem igazán a nyers erő a legfontosabb, hanem az alacsony üzemanyag fogyasztás.
Az eddig használt vontatókhoz képest nagyon hasznosnak találtam a holttér figyelő rendszert, aminek többször is hasznát vettem, vagy a sávtartó automatikát.
Ezeket ki is lehet kapcsolni, de minden újraindításnál automatikusan aktiválódnak.
A távolságtartó automatika szintén jó dolog. A járgányban volt egy „álmosság figyelő”, ez a rendszer nem a szem illetve a pislogást figyeli, hanem az úttartást és a kormánymozdulatokat. Nekem egyszer jelzett egyenes úton, amikor a hűtőből szedtem elő a nassolni valómat. Igazából nem voltam fáradt csak éhes!
Szerintem itt még lehet tökéletesíteni a rendszert!
Furcsa és nem egy megszokott dolog az elektronikus rögzítő fék, de hamar meg lehet szokni, használata praktikus.
Hosszan lehetne még sorolni a sok kis apróságot, ami megkönnyíti a munkánkat, de szeretném, ha ezt az élmény mindenki megtapasztalhatná a cégnél.
Összegzés:
Rendkívül innovatív, kényelmes, biztonságos, funkcionalitást szem előtt tartó autót készített a Volvo.”
//Boczonádi Csaba
A fent említett vontató sajnos már nincs a flottánkban, rövid próbaideje lejárt, de a többi „tesztvontatóhoz” hasonlóan hamar nagy népszerűségre tett szert.